کندروی جنوبی بزرگراه آزادگان شنبه بهره برداری می شود

کندروی جنوبی بزرگراه آزادگان شنبه بهره برداری می شود سنج نیوز: مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از بهره برداری از کندروی جنوبی بزرگراه آزادگان در روز شنبه 15 دی ماه همزمان با پویش امید و افتخار آگاهی داد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از پایگاه خبری شهر، مهدی صداقتی، با اعلان اینکه روز شنبه پانزدهم دی ماه همزمان با یکصد و پنجاه و هشتمین پویش امید و افتخار، شاهد بهره برداری از یک پروژه عمرانی در جنوب پایتخت خواهیم بود، اضافه کرد: این آئین در مراسمی با حضور مدیران شهری انجام خواهد شد. مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران با اعلان اینکه بزرگراه آزادگان کمربندی اصلی جنوب شهر تهران به شمار می آید و تقاطع آن با ۱۳ بزرگراه و اتصال به مبادی ورودی و خروجی پایتخت، آنرا به یک شاهراه مواصلاتی بدل کرده است. وی ادامه داد: ترافیک بالای عبوری از یک سو و فقدان مسیرهای کندرو در بعضی مقاطع این بزرگراه از طرف دیگر، سبب برخورد جریان های ورودی و خروجی معابر با ترافیک خطوط تندروی بزرگراه آزادگان می شود؛ امری که زمینه ساز ایجاد گره های ترافیکی، پس زدگی بار ترافیک و گاه وقوع تصادفات است. صداقتی افزود: بدین جهت تکمیل مقاطع باقیمانده از مسیرهای کندرو بزرگراه آزادگان با هدف روانسازی و ایمن سازی ترافیک این بزرگراه از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ شروع شد. وی با اشاره به تکمیل بخش شمالی کندرو در سال گذشته، از تکمیل مسیر کندروی جنوبی در بخش حدفاصل خیابان شهید رجایی تا خیابان فداییان اسلام در دی ماه جاری آگاهی داد. مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران در تشریح مشخصات این پروژه اظهار داشت: پروژه تکمیل کندروی جنوبی بزرگراه آزادگان شامل راه اندازی یک معبر بزرگراهی در قالب کندرو و دسترسی های پیرامونی به طول سه هزار و ۶۰ متر است. عرض کندروی بزرگراه ۱۱.۵ متر در قالب سه خط عبوری است. اجرای یک دستگاه پل بر روی خیابان شهید دستواره با عرشه بتنی به طول ۴۴ متر و عرض ۱۳.۵ متر شامل ۳ خط عبوری و بهسازی پل راه آهن در امتداد این کندرو نیز از اهمیت ویژه ای در اجرای این پروژه برخوردارست. وی بهسازی پل شهید غیبی، راه اندازی دسترسی جنوب به شرق خیابان شهید رجایی به بزرگراه آزادگان به طول ۴۰۰ متر، احداٍث دسترسی غرب به جنوب از این کندرو به خیابان دستواره به طول ۳۵۰ متر، راه اندازی دسترسی از کندروی بزرگراه آزادگان به خیابان شهید غیبی و میدان مادر به طول ۳۸۰ متر، تحکیم جداره تندرو بزرگراه آزادگان با اجرای شمع های حائل در این محدوده، اجرای ۱۳ کیلومتر طول شبکه جمع آوری آب های سطحی (طول جداول)، ۳۸۵ متر طول دیوارسازی و اصلاحات هندسی مسیرها را از سایر اقدامات اجرائی در قالب این پروژه برشمرد. صداقتی، اصلاح تبادلات و دسترسی های تندرو به کندرو بزرگراه آزادگان و بالعکس، ایمن سازی ترافیکی خصوصاً در باند تندرو و کاهش احتمال تصادفات و در نتیجه کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از آن، روانسازی ترافیکی حاصل از تکمیل کندرو جنوبی در این محدوده و کاهش زمان سفر و کاهش مصرف سوخت، ایجاد دسترسی از جنوب خیابان شهید رجایی به شرق بزرگراه آزادگان، ایجاد دسترسی از بزرگراه آزادگان به جنوب خیابان دستواره و خیابان شهید غیبی را از اثرات اجرای این پروژه برشمرد. مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران، هزینه اجرای این پروژه را ۳۰۰ میلیارد تومان مطرح کرد و اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ۸۴ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۵۰ هزار مترمکعب خاکریزی و سنگ ریزی، هفت هزار و ۴۵۰ مترمربع قالب بندی، هزار و ۱۶۰ تن آرماتوربندی، ۱۱ هزار و ۴۶۲ مترمکعب بتن ریزی، ۱۳ هزار متر جدول گذاری آب های سطحی، ۳۸۵ متر دیوار سازی، ۲ هزار و ۳۰۰ متر گاردریل و ۸۵ پایه روشنایی نصب و اجرا شده است.


منبع:

1403/10/14
14:25:56
5.0 / 5
29
تگهای خبر: دستگاه , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز