معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی كشور:

تدوین سند توسعه گردشگری اولویت مهم سازمان میراث فرهنگی است

تدوین سند توسعه گردشگری اولویت مهم سازمان میراث فرهنگی است سنج نیوز: رشت- معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی كشور با اشاره به اینكه تدوین سند توسعه گردشگری مهم ترین اولویت سازمان است، اظهار داشت: تبلیغات در حوزه اطلاع رسانی حلقه مفقوده معرفی گردشگری ایران است.



به گزارش سنج نیوز به نقل از مهر، محمد خیاطیان ظهر چهارشنبه در مراسم تكریم و معارفه مدیركل جدید میراث فرهنگی گیلان كه در سالن اجتماعات بانك ملی در رشت برگزار شد، اظهاركرد: راهپیمایی اربعین حسینی (ع) بعنوان یك میراث معنوی ثبت ملی شده است.
خیاطیان اضافه كرد: سازمان میراث فرهنگی با این اقدام سهمی كوچك در تشویق و حمایت هموطنان در این حركت معنوی و حماسه حسینی ایفا كرده است.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی كشور در ادامه با اشاره به ظرفیت های بالای گیلان در توسعه صنعت گردشگری اظهار داشت: جنگل های هیركانی با قدمت ۷ هزار ساله، دریای خزر، آب و هوای معتدل و شرایط جغرافیایی مناسب همچون ظرفیت های گیلان است كه قابلیت بالایی در توسعه صنعت گردشگری داشته و باید با بهره گیری از این ظرفیت ها در حوزه گردشگری نقش به سزایی ایفا نماییم.
ضرورت بهره گیری از صنعت گردشگری در حل مشكلات اقتصادی كشور
خیاطیان به بوم گردی بعنوان اصل مهم گردشگری اشاره و بیان كرد: باید از این ظرفیت در جهت جذب و ماندگاری توریست بهره گرفت چونكه بوم گردی از ظرفیت های موجود گیلان بوده كه از رشد قابل توجهی برخوردار می باشد.
وی خواهان بهره گیری از صنعت گردشگری در جهت رفع بخشی از مشكلات اقتصادی و ارزی كشور شد و اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی بعنوان متولی حوزه گردشگری باید در برنامه ریزی، تولید زیرساخت های گردشگری و تعامل بین دستگاه ها نقش داشته باشد.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی كشور با اشاره به اینكه باید تهدیدها را برطرف و به فرصت تبدل كرد، بیان كرد: پسماند و انباشت زباله با وجود تمام تلاش ها صورت گرفته برای مدیریت و ساماندهی آن، هنوز معضل بزرگ استان است كه باید رفع گردد.
وی با اشاره به اینكه هیچ سازمانی بدون برنامه ریزی نمی تواند به اهداف بلندمدت خود دست یابد، خاطرنشان كرد: با چشم انداز ترسیم شده در حوزه گردشگری در افق ۱۴۰۴ فاصله داریم و نتوانسته ایم به علت فقدان برنامه ریزی از ظرفیت های موجود بهره لازم را ببریم.
فعالیت۴۲۱ واحد بوم گردی در گیلان
خیاطیان تدوین سند توسعه گردشگری را یكی از اولویت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و اضافه كرد: كریدور گردشگری با استفاده از ظرفیت های منطقه ای، تعریف شده تا سبب جذب توریست شود.
وی با اشاره به اینكه نبود تبلیغات مناسب در حوزه اطلاع رسانی یكی از اشكالات عرضه نشدن ظرفیت های گردشگری كشور است، خاطرنشان كرد: اطلاع رسانی و تبلیغات حلقه مفقوده معرفی ظرفیت های گردشگری كشور است.
خیاطیان با تاكید بر بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه گردشگری، اضافه كرد: منابع دولت در تامین نیازهای گردشگری محدود بوده و باید از پتانسیل بخش خصوصی برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده استفاده نمود.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی در ادامه به فعالیت ۴۲۱ واحد بوم گردی در استان گیلان اشاره و اظهار داشت: تابحال ۱۲۹ طرح سرمایه گذاری و گردشگری در این استان به بهره برداری رسیده است.

1397/08/05
14:41:02
5.0 / 5
4674
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , تبلیغات , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز