پشتیبانی شهرداری تهران از سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات به کودکان کار

پشتیبانی شهرداری تهران از سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات به کودکان کار به گزارش سنج نیوز، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: در ایام نخست مدیریت شهری، مشاهده کردیم که شهرداری برای پرداخت حقوق پرسنل خود به فروش زمینهای خود، دریافت وام از بانکها و اقدامات دیگر روی آورده بود. خیلی از پروژه های عمرانی و فرهنگی متوقف شده و شهر در رکود کامل به سر می برد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا و بنا براعلام سایت شهر، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در دیدار با شهروندان منطقه ۲۱ تهران در قالب طرح "قرار خدمت" که در این منطقه برگزار گردید، با اشاره به این که پایتخت در دوره فعلی مدیریت شهری از رکود فرهنگی و عمرانی خارج شد، مطرح کرد: به همت فرزندان شما در مدیریت شهری، از بحران های مالی، اقتصادی، رکود و رخوت؛ با انضباط مالی در مدیریت شهری و تجمیع حساب های گوناگون در شهرداری و یکپارچه شدن خزانه، صرفه جویی های خوبی صورت گرفت و توانستیم شهرداری را که درهنگام شروع به کار این دوره مدیریت شهری، ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی داشت به جلو ببریم و از شرمندگی همکاران و مردم خارج شویم.
وی به تحول نرم افزاری شهر تهران اشاره نمود و اظهار داشت: تهران دو نیاز اساسی در تحول داشت که یکی در عرصه هویت و دیگری در سبک زندگی است. برخی شهرها مانند مشهد مقدس هویت مذهبی تثبیت شده دارد و شهری مانند اصفهان نیز هویت فرهنگی و تاریخی دارد اما، تهران هویت تثبیت شده ندارد. به این جهت، ایجاد هویت ملی، انقلابی و اسلامی برای شهر تهران را مورد توجه قرار دادیم تا آنرا برجسته نماییم.
توکلی زاده به موضوع سبک زندگی اشاره نمود و اضافه کرد: امروز لطمه های سبک زندگی را در عرصه های مختلف احساس می نماییم. تهران آمیخته ای ازفرصت ها و تهدیدها در سبک زندگی است. مساجد، دانشگاه ها، امامزاده ها، سینماها، بوستان ها و مراکز هنری مختلف داریم و ازسوی دیگر اعتیاد، طلاق، کودک کار، زباله گرد و مانند آنرا داریم که بدنبال حل این لطمه ها با تاکید بر سبک زندگی بودیم.
وی اظهار داشت: درشهری با ۱۰ میلیون جمعیت، یک دستگاه به تنهایی نمی تواند لطمه ها را مدیریت کند. لطمه در عرصه مصرف فرهنگی و نیز سبک زندگی های دیکته شده بر فرهنگ ما همچون چالش های فرهنگی و اجتماعی است که تهران را تهدید می کند. از ین جهت، برای مقابله با این تهدیدات به ایجاد همدلی و یکپارچگی در سیاستگذاری ها و اجرای سیاست ها نیازمند بودیم که برای تحقق آن ایجاد ۱۴ قرارگاه مختلف در دستور کار مسئولان قرار گرفت.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، قرارگاه اجتماعی را یکی از قرارگاه های پایتخت برای ساماندهی لطمه های اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: با وجود این که ساماندهی خردسالان کار، زباله گردها، متکدیان و معتادان متجاهر به تنهایی برعهده شهرداری نیست، شهرداری در محور اقدامات قرارگرفت تا دستگاه های دیگر نیز به این عرصه ورود کنند و ماموریت ها و مسئولیت هایی را که بر طبق قانون برعهده دارند اجرا کنند.
وی افزود: در قالب قرارگاه اجتماعی و بیش از۴۰ جلسه برگزار شده در این قرارگاه، با اهتمام رییس جمهور شهید محوریت این کار به شهردار تهران واگذار و ایشان به عنوان دستیار رییس جمهور در امور لطمه های اجتماعی شهر تهران با اختیار هیات دولت منصوب گردید.
وی با ترسیم وضعیتی از لطمه های اجتماعی پایتخت اظهار داشت: متاسفانه برخی ازمعتادان متجاهر زخم باز یا دارای بیماری هایی مانند ایدز، هپاتیت، بیماری روانی، معلول و مانند آن بودند که هیچ مرکزی حاضر به پذیرش این افراد نبود. زیرساخت و مرکز تخصصی برای درمان این افراد وجود نداشت. در شهرداری تهران ۱۰ مرکز تخصصی را ایجاد کردیم و معتادان متجاهر را ساماندهی کردیم. ۷ هزار معتاد متجاهر در مراکز شهرداری و ۲۰ هزارمعتاد متجاهر دیگر در مراکز وابسته به فراجا و بهزیستی در حال درمان هستند که قبل از این زیرساختی برای ارائه خدمات به آنها وجود نداشت.
وی با اعلان اینکه در عرصه خردسالان کار و متکدیان نیز اقدامات اساسی از طرف شهرداری با مشارکت سازمان بهزیستی به عنوان متولی اصلی این حوزه انجام شده است، اظهار داشت: شهرداری از سازمان بهزیستی پشتیبانی و زیرساخت مورد نیاز این سازمان را تامین کرد تا بتوانند خدمات خودرا به خردسالان کار و متکدیان به صورت تخصصی تر و با امکانات بیشتر ارایه کنند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در ّبخش دیگری ازسخنان خود، به تحول و تغییرات محسوس در عرصه فرهنگی پایتخت دردوره فعلی مدیریت شهری اشاره نمود و اظهار داشت: به سبب وسعت شهر تهران و نماد بودن آن در کشور و جهان اسلام، آئین ها و مراسم هایی که در آن برگزار می گردد الگویی برای شهرهای دیگر است. بدین جهت بر برگزاری جشن ها و رویدادها با پوشش خانواده ها در شهر تاکید کردیم.



1403/08/04
12:09:01
5.0 / 5
15
تگهای خبر: اقتصاد , خدمات , دریا , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز