مدیركل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری های كشور:

تأمین آب مهم ترین معضل فضای سبز شهر های کشور است

تأمین آب مهم ترین معضل فضای سبز شهر های کشور است به گزارش سنج نیوز، مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار داشت: مهم ترین معضل فضای سبز شهر های کشور آب و تأمین منابع آبی است.



به گزارش سنج نیوز به نقل از مهر، مسعود احمدی ظهر پنجشنبه در سی و پنجمین نشست کمیته تخصصی سیما، منظر و فضای سبز کلانشهرهای کشور، عنوان کرد: طبق جلسات قبل رویه اینست که امورات در ارتباط با شهرداری ها را به خودشان واگذار نماییم و موضوعات و فعالیتها را با نظرات کارشناسی شهرداری ها، صورت گیرد.
وی ضمن اشاره به این که در جلسات پیشین ساختار و تشکیلات، مبحث جلسات کمیته فضای سبز در کلانشهرها بود، اضافه کرد: همکاران ما به همراه کارشناسان شما شیوه نامه ای در اینباره تهیه کردند که خوشبختانه با مکاتباتی که انجام شد این موافقت را دریافت کردیم که این شیوه نامه ملاک عمل قرار گیرد.
مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اینکه در این شیوه نامه چارت تشکیلاتی و شرح وظایف عرضه شده است، اظهار داشت: مقرر شد با عنایت به این که در هر کلانشهری مؤلفه های مهم فضای سبز متفاوت می باشد، وظایف به شکل موردی در هر شهری مد نظر باشد.
احمدی تصریح کرد: در زمینه اساسنامه و حوزه تخصصی فضای سبز آمادگی کامل داریم که هر شهری که به شکل تشکیلات مشکل دارد آنرا بروز رسانی نماییم و در وزارت کشور ابلاغ شود.
وی خاطرنشان کرد: با عنایت به بحث ها و شیوه نامه های قبلی ماده ۵۴ و ۸۴ قانون حفظ و گسترش فضای سبز به این جمع بندی رسیدیم آن چه را که در قانون شهرداری ها تاکید شده به شهرداری واگذار کرده و هر شهرداری برای ایجاد تشکلات می تواند درخواست دهد و الان نمونه های چارت تشکیلاتی هم آماده است که برپایه خصوصیت های خاص خود شهرها، تشکیلات خویش را بروز رسانی کنند و پیشنهاد دهند.
مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور عنوان کرد: مهم ترین معضل فضای سبز آب و تأمین منابع آبی است که از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و ضروری است در دستور کار تمامی شهرها قرار گیرد چونکه فکر نمی کنم شهری در کشور باشد که معضل آب نداشته باشد به صورتی که حالا شهر های شمالی هم درگیر این معضل شدند.
احمدی، مصوبه اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای تراکم ساختمان های سبز در شهر اصفهان را اقدامی خوب برشمرد و ضمن اشاره به تجربیات دیگر شهر های کشور در زمینه حمایت برای توسعه فضای سبز، اضافه کرد: شهرداری مشهد برای توسعه بام سبز و نگهداری فضای سبز جلوی خانه ها مصوبات خیلی خوبی داشتند و یا در نمونه ای دیگر طرح عرضه شده بود که از پساب مدارس در سیستمی ساده به فضای سبز خود مدرسه استفاده می شد.

مدیران شهری با نمایندگان مجلس تعامل بیشتری داشته باشند

وی اظهار داشت: سفارش می کنم کمیته تخصصی برای آب راه اندازی نماییم چونکه در قانون توسعه هفتم هم بر استفاده پساب و راه اندازی تأسیسات فاضلاب تاکید شده و شهرداری ها باید از آب خام استفاده نمایند به شرط این که وزارت نیرو آب را تأمین کند چونکه وزارت نیرو در این حوزه بسیار مقاومت می کند.
مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در هر استانی و کلانشهری در ساختار تشکیلات فضای سبز شهرداری ها ورود بدهیم ظرفیت خوبی در مجلس خواهیم داشت؛ هم اینک قانون بودجه ۱۴۰۴ درحال بررسی در مجلس است، در دولت مقاومت زیاد است اما تاکنون اگر مصوبه مناسبی داشتیم از راه مجلس بوده است و همه شهرها استفاده می نمایند.
احمدی تصریح کرد: ضروری است در کلانشهرها تعامل بین مدیریت شهری و نمایندگان مجلس را بیشتر کنید.
وی خاطرنشان کرد: مقوله تأمین آب آنقدر اهمیت دارد که اگر اقدام نشود توسعه که هیچ بلکه فضای سبز موجود را هم از دست خواهیم داد.
مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه به مبحث ضابطین قضایی فضای سبز شهرداری اشاره نمود و اظهار داشت: این مهم در ماده هفت قانون حفظ و گسترش از سال ها قبل موجود بوده است که خوشبختانه مشکل آن رفع شده تا از ۱۵ روز دیگر فرایند معرفی و صدور کارت ضابطین قضایی فضای سبز صادر شود.
احمدی با اشاره به اینکه شهرداری ها برپایه شاخصه هایی کارشناسان و مدیران خویش را به دادستانی هر شهر معرفی می کنند و توسط دادستانی آموزش هایی به آنان عرضه و در نهایت کد شناسه برای آنها صادر می شود، افزود: مقرر است در اولین مرحله طی ۶ ماه برای چهار هزار نفر پرسنل شهرداری ها آموزش ضابط قضایی عرضه و کارت صادر شود.

1403/07/26
14:11:54
5.0 / 5
15
تگهای خبر: آموزش , خدمات , دادستان , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز