مدیر عامل سازمان تاكسیرانی تهران اعلام كرد

فعالیت 20 هزار تاکسی در اپلیکیشن های اینترنتی

فعالیت 20 هزار تاکسی در اپلیکیشن های اینترنتی سنج نیوز: مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران از فعالیت 20 هزار تاکسی در اپلیکیشن های اینترنتی آگاهی داد و بر لزوم نظارت شهرداری تهران بر فعالیت مسافربرهای اینترنتی تاکید نمود.


شادی مالکی در گفت و گو با ایسنا، در مورد فعالیت تاکسی ها در اپلیکیشن های برخط مسافربرهای اینترنتی با اعلان اینکه طبق آخرین آمار ارائه شده از طرف وزارت کشور تقریباً بالاتر از ۲۰ هزار تاکسی البته نه بصورت مستمر در شرکت های برخط مسافربرهای اینترنتی فعال می باشند، اظهار داشت: البته درصدد آن هستیم که اگر مقرر است تا در این سامانه، سرویس به تاکسی ها داده شود؛ حتما با هماهنگی سازمان تاکسیرانی باشد.
وی با اعلان اینکه ما خواهان هماهنگی هستیم، چونکه شاهدیم در بعضی ساعات پیک، در خطوط تاکسی وجود ندارد و تاکسی های گردشی هم در سطح شهر فعال نیستند و این تاکسی ها ممکنست در بستر تاکسی های اینترنتی فعالیت کنند، اظهار داشت: این مسئله سبب نارضایتی شدید مردمی شده است و شکایات مردمی را داریم. به این علت شهرداری تهران بدنبال انعقاد قرارداد با شرکت های ارائه دهنده خدمات برخط مسافربرهای اینترنتی است که ملزم به رعایت قوانیتی شوند که مردم بتوانند به بهترین شکل از خدمات تاکسی ها بهره مند شوند.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران در مورد این مساله که برخی ها معتقدند نظارت بر مسافربرهای اینترنتی برعهده شهرداری تهران است و بابت این مساله یک و نیم درصد نیز حق سرویس دریافت می کند، اضافه کرد: این شرکتها تابع قانون نظام صنفی هستند و مجوزهای لازم را هم از اتحادیه کسب و کارهای مجازی گرفتن می کنند؛ اما حتما شهرداری تهران به عنوان دستگاه نظارتی باید بر فعالیت این نوع مسافربرهای اینترنتی اعمال نظر داشته باشد؛ چونکه برمبنای قانون، شهرداری ها متولی حمل و نقل عمومی هستند و هر شرکتی که بخواهد فعالیت کند حتما بایستی شهرداری مربوطه در این مساله وارد شود.
وی ادامه داد: هم اکنون تعدادی از شرکت های ارائه دهنده خدمات مسافربری اینترنتی هنوز قراداد با شهرداری منعقد نکردند و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران پیگیر این مساله است و شاید یکی از دلایلی که مشکلاتی را به وجود آورده و شکایات زیادی داریم که چرا تاکسی در خط خود فعال نیست؟ این است که در همان ساعات در بستر اپلیکیشن های مسافربری فعالیت می کند که دلیل این امر هم نبود نظارت است.




منبع:

1403/07/13
11:52:56
5.0 / 5
218
تگهای خبر: اینترنت , حمل و نقل عمومی , خدمات , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز