انتقاد دو عضو شورای شهر به کمیسیون بودجه در رابطه با پژوهش و تفحص از شهرداری تهران

انتقاد دو عضو شورای شهر به کمیسیون بودجه در رابطه با پژوهش و تفحص از شهرداری تهران به گزارش سنج نیوز، دو عضو شورای شهر تهران با انتقاد از کمیسیون بودجه شورا برای حرکت خارج از عرف رد چهار بند پژوهش و تفحص از شهرداری تهران، گفتند: جوابیه پنج صفحه ای از جانب کمیسیون برنامه و بودجه به تمام درخواست کنندگان پژوهش و تفحص ارسال شده است که این فضا فضای خوبی نیست و دوستانی که این متن را تهیه کردند، می توانستند در جلسه برگزار شده پاسخ دهند تا به نامه نگاری منجر نشود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، نرجس سلیمانی در دویست و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظهار داشت: در کمال تعجب کمیسیون بودجه شورای شهر به جای نامه نگاری با مسؤلان ذیربط برای دریافت اسناد و عرضه به متقاضیان پژوهش و تفحص از شهرداری تهران، در حرکت خارج از عرف چهار بند پژوهش و تفحص را رد کرده است. با عنایت به استنکاف کمیسیون بودجه از آغاز مکاتبات و پیگیری هایی که بنده در روز یکشنبه با رئیس کمیسیون داشتم که نامه تا دوشنبه ارسال شود، نشد و نامه سر از شورا درآورد و به درخواست کنندگان رسید.
وی ادامه داد: کمیسیون نظارت و حقوقی که پژوهش و تفحص را بر عهده گرفته نامه ای با دو امضاء تهیه کرده و درخواست دارد که کمیسیون برنامه و بودجه از پیگیری امور انصراف دهد تا ما مبحث را دنبال نماییم. ما ز یاران چشم یاری داشتیم.
در ادامه بعد از تذکر نرجس سلیمانی مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه نامه به کمیسیون برنامه و بودجه ربط داشت اظهار داشت: چون مساله حقوقی وجود داشت من به هر دو کمیسیون ارجاع دادم. درخواست دارم که دو کمیسیون با هم بحث کنند مشکل را با هم حل کنند و جلسه مشترک تشکیل دهند. مبحث نباید به صحن شورا بیاید.
وی تاکید کرد: باید یاد بگیریم با هم تعامل نماییم و در جایی قرار داریم که زمان یادگیری ما گذشته و باید با هم مشکلات را حل نماییم و تصمیم بگیریم. مبحث ساده است و میتوان شرح وظایف را دید که هست یا نه. تقاضا می نماییم که تعامل بین دو کمیسیون وجود داشته باشد.

می خواهیم پژوهش و تفحص عمومی انجام دهیم و نباید مقابل هم قرار بگیریم

حبیب کاشانی هم در دویست و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در چارچوب تذکری اظهار داشت: همه می دانند که در این سالها رئیس شورا اگر صحبتی دارد برای شخص خودش نبوده است. رئیس شورا امروز محکم ایستاده تا کارمندان حق و حقوق خویش را بگیرد. برای افزایش ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی حقوق یک کارمند باید استعلام بگیریم و می بینیم بعضاً مدتها زمان می برد.
وی افزود: رئیس شورا صبر ایوب را به ارث برده و این نوع رفتار در شأن شهرداری و شورا نیست. کسی احتیاج به ۵۰۰ هزار تومان بیشتر دارد و نباید کار او به علت این موضوعات عقب بیفتد.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه جوابیه پنج صفحه ای از جانب کمیسیون برنامه و بودجه به تمام درخواست کنندگان پژوهش و تفحص ارسال شده است، تاکید کرد: اگر رئیس شورا از رئیس کمیسیون خواسته، باید پاسخ دهد. ما می خواهیم پژوهش و تفحص عمومی انجام دهیم و امروز مقابل هم قرار می گیریم. این فضا فضای خوبی نیست و دوستانی که این متن را تهیه کردند، می توانستند در جلسه برگزار شده پاسخ دهند تا به نامه نگاری منجر نشود. این رفت و برگشت ها به شورا صدمه می زند.
وی با تاکید بر این که خواهش می نماییم در اتاق یکدیگر موارد رفع شود؛ چونکه ادامه این نامه نگاری ها درست نیست، اظهار داشت: رئیس شورا صحبتی کرده و شبانه متنی را ضد او منتشر نموده اند.
خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در اربعین سال جاری اتفاقی برای زائرین در یکی از هتل ها افتاد اظهار داشت: فردی به نام جلال اسدی متوجه می شود که در هتل آتشسوزی رخ داده و به دل آتش می زند و ده ها نفر را نجات می دهد و گرفتار سوختگی ۵۰ درصدی می شود و علت آنرا خدمت به امام حسین (ع) دانسته است. این فرد به درجه شهادت نائل شد. از شورای شهر بجنورد درخواست می نماییم خیابانی به نام این شهید نامگذاری شود تا یاد او گرامی داشته شود.
وی با بیان این که معوقات حقوق کارکنان شهرداری پرداخت شد، تاکید کرد: هر چند دیر؛ اما این رقم پرداخت گردید و مالیات هم کسر نشد که جا دارد که از دوستان در شهرداری تقدیر نماییم.



منبع:

1403/06/27
11:27:34
5.0 / 5
25
تگهای خبر: حقوقی , دریا , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز