اعلام میانگین سن نخستین فرزندآوری والدین ایرانی

اعلام میانگین سن نخستین فرزندآوری والدین ایرانی به گزارش سنج نیوز، مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال، میانگین سن پدر و مادر در نخستین فرزندآوری در پنج ماهه 1403 را 27.4 سال برای مادران و 32.3 سال برای پدران اعلام نمود.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مرکز رصد جمعیت سازمان ثبت احوال کشور اعلام نمود: برمبنای آمارهای موجود در این مرکز، میانگین سن مادر در نخستین فرزندآوری در کل کشور برابر با ۲۷.۴ سال بوده است. بر طبق این گزارش مقدار شاخص در نقاط شهری ۲۸.۲ سال و در نقاط روستایی ۲۴.۳ سال است و بیشترین میانگین سنی مادران در نخستین فرزندآوری، در میان استانها مربوط به استان تهران با ۳۰.۵ سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۲.۶ سال است.

همچنین بر طبق این گزارش میانگین سن پدر در نخستین فرزندآوری در کل کشور برابر با ۳۲.۳ سال بوده است. میانگین سن پدر، برای نقاط شهری برابر با ۳۲.۸ سال و نقاط روستایی برابر با ۲۹.۹ سال است و در پنج ماهه سال ۱۴۰۳ در میان استانها بیشترین میانگین سن پدر در نخستین فرزندآوری مربوط به استان تهران با رقم ۳۴.۷ سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با رقم ۲۷ سال است.



1403/06/13
10:54:00
5.0 / 5
98
تگهای خبر: ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز