فرماندار تهران خبر داد

تجهیز پایتخت به ۵۰۰ مخزن اضطراری آب

تجهیز پایتخت به ۵۰۰ مخزن اضطراری آب سنج نیوز: فرماندار شهرستان تهران از تجهیز پایتخت به 500 مخزن اضطراری آب آگاهی داد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، احمد قیومی در این زمینه اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت پروژه هایی در عرصه آب و فاضلاب استان تهران آماده بهره برداری شده و امید است این پروژه ها با پیش بینی هایی که انجام شده در پایداری آب رسانی به شهر تهران و تقویت فشار آب مناطق مؤثر باشد و جبران کسری هایی در سدهای پیرامون شهر تهران باشد.
وی ادامه داد: امید است تا انتهای سال سامانه شرق تهران را بصورت کامل بهره برداری کنیم؛ همین طور راه اندازی خط انتقال آب شمال تهران هم در سال آینده برنامه ریزی می شود.
قیومی با اشاره به تامین مخازن آب اضطرار کلان شهر تهران، افزود: طرح تامین مخازن آبی اضطرار فقط در چند کلان شهر دنیا درحال اجراست که این طرح با بهره بردن از توان عملیاتی مهندسین شرکت آب و فاضلاب تهران برای کلان شهر تهران اجرائی شده است.
وی ادامه داد: این برنامه طبق زمان بندی ازپیش تعیین شده به جلو حرکت می کند و تا حالا ۱۷۰ مخزن آب اضطرار آب گیری و آماده استفاده از آن در وضعیت بحرانی است که البته طبق برنامه این تعداد به بالای ۵۰۰ مورد افزایش پیدا خواهدنمود.
فرماندار تهران تاکید کرد: این طرح و تکمیل سایر طرح های حیاتی آب تهران همچون رینگ آب رسانی حضرت قمر بنی هاشم (ع) در تامین آب کلان شهر تهران نقش بسیار مؤثری دارد.
قیومی اضافه کرد: در امتداد پایداری شبکه آب همشهریان شمال غرب و غرب تهران برابر طرح های عملیاتی اجراشده، انتقال آب به تصفیه خانه ششم انجام شده تا شاهد تاب آوری شبکه آب در همگی پهنه های شهر تهران باشیم.
وی با اعلان اینکه خشکسالی های پی درپی چند سال اخیر بیشترین تأثیر را در سامانه تامین آب شرق تهران داشته است اظهار داشت: این طرح با تلاش شبانه روزی و همت جهادی مجموعه آبفای استان تهران با موفقیت اجراشده و در هفته دولت به بهره برداری رسیده است.
فرماندار پایتخت در ادامه از افتتاح و کلنگ زنی ۱۴۵ کلان پروژه در هفته دولت آگاهی داد و اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده، اختصاص اعتبار و افتتاح این پروژه ها ۳۰۰۰ اشتغال مستقیم ایجاد می شود.



منبع:

1403/06/09
12:20:03
5.0 / 5
112
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز