وزیر كشور:

نباید اجازه دهیم پدیده های اجتماعی تبدیل به پدیده امنیتی شود

نباید اجازه دهیم پدیده های اجتماعی تبدیل به پدیده امنیتی شود به گزارش سنج نیوز، وزیر کشور در سخنانی درجمع استانداران و با حضور رئیس جمهور اصلی ترین اولویت را حفظ منزلت و کرامت مردم دانست و اظهار داشت: نباید اجازه دهیم به هیچ وجه پدیده های اجتماعی تبدیل به پدیده امنیتی شود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، اسکندر مومنی امروز دوشنبه در جلسه تکریم و معارفه وزیران سابق و جدید کشور با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، در تشریح اولویت های کاری خود در دولت چهاردهم اظهار داشت: امروز کشور نسبت به هر زمان دیگری به امنیت و آرامش، رفاه و همبستگی ملی نیاز دارد و مجموعه خانواده وزارت کشور شامل ستاد و استانداران و سایر کارگزاران در این مرحله نقش مهمی برعهده دارند.

وی ادامه داد: اصلی ترین اولویت ما در این مرحله، حفظ منزلت و کرامت مردم در همه شئون است و این اولویت، رویکرد اصلی ما در برنامه ریزی ها و اقدامات است.

مومنی در بیان یکی دیگر از اولویت های وزارت کشور در مرحله جدید، خطاب به مسؤلان و کارگزاران شامل استانداران، فرمانداران و سایر کارکنان اظهار داشت: در جریان خدمات رسانی به مردم نباید لحظه ای وقفه ایجاد و یا غفلت شود.

وزیر کشور، ضمن اشاره به فرازی از نامه امام علی (ع) خطاب به مالکر اشتر، اظهار داشت: امروز افزایش همبستگی باعث افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به مجموعه کارگزاران نظام و در نتیجه افزایش مشارکت در صحنه های مختلف کشور مانند انتخابات و... می شود و این مهم ترین وظیفه ماست که با همکاری و تعامل محقق سازیم.

وی انجام وظیفه با در نظر گرفتن اصل کرامت و منزلت مردم را یک وظیفه دینی، قانونی و شرعی خواند.

مومنی با تاکید بر تقویت نظم و امنیت عمومی بخصوص در مباحثی که باعث احساس ناامنی می شود، اظهار داشت: این مورد احتیاج به پیگیری ویژه دارد بگونه ای که علاوه بر امنیت عینی، مردم هم احساس امنیت و آرامش داشته باشند، چون که احساس امینت به اندازه امنیت عینی اهمیت دارد.

وی اولویت بعدی در این مقطع را تعامل با مدیریت شهری و شوراهای محلی جهت تقویت برنامه های توسعه ای و حل مشکلات منطقه ای دانست و اضافه کرد: حالا بیشترین مراجعات مردم به بخش های محلی در حوزه های شهرداری ها و بخصوص در رابطه با خدمات رسانی بوده که نیازمند پیشگیری ویژه است.

وزیر کشور توجه به مبحث صدمه های اجتماعی را هم مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در رویارویی با مبحث صدمه های اجتماعی همه باید با محوریت اقناع سازی، اقدامات ایجابی و کار فرهنگی تلاش نماییم.

وی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم به هیچ وجه پدیده های اجتماعی تبدیل به پدیده امنیتی شود و بالعکس حتی پدیده های امنیتی را هم باید با ساز و کار اجتماعی حل کنیم؛ این اقدامات ایجابی، اقناعی و فرهنگی باید در همه امورات مد نظر قرار گیرد.

طبق گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، وزیر کشور در شروع سخنان خود، ضمن تشکر و خیر مقدم به رئیس جمهوری و سپاس از حسن اعتماد دکتر پزشکیان و هم رای اعتماد نمایندگان، از عملکرد و اقدامات این وزارت خانه در دوره دکتر احمد وحیدی، بخصوص در برگزاری ۵ مرحله انتخابات خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری و هم اربعین سال جاری تقدیر و تشکر کرد و به وزیر سابق کشور خداقوت گفت.



1403/06/06
09:09:42
5.0 / 5
139
تگهای خبر: خدمات , رئیس جمهور , ریاست جمهوری , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز