افزایش آزار و اذیت زنان و دختران در شبکه حمل و نقل بریتانیا

افزایش آزار و اذیت زنان و دختران در شبکه حمل و نقل بریتانیا سنج نیوز: برمبنای داده های جدید، حملات خشونت آمیز مقابل زنان در خطوط راه آهن بریتانیا از سال 2021 میلادی بالاتر از 50 درصد بالا رفته است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، اداره پلیس حمل و نقل بریتانیا ضمن ارائه این ارقام همین طور اعلام نمود تعداد جرایم خشونت آمیز ثبت شده مقابل زنان و دختران در شبکه حمل و نقل این کشور تنها در سال قبل (۲۰۲۳)، ۲۰ درصد افزایش داشته است.
بالاتر از ۱۱ هزار شکایت تا پایان ماه مارس در سال قبل ارائه شده و این درحالیست که آمار شکایات در سال قبل از آن، ۹ هزار و ۴۶۴ مورد بوده است.
پلیس معتقد می باشد این افزایش شدید در موارد خشونت ها به احتمال زیاد به سبب گزارش بیش از سوی مردم درباره ی آن چه برایشان اتفاق افتاده است و در گذشته نیز این خشونت ها کم نبوده است.
ارقام انتشار یافته از طرف مقام ناظر پلیس حمل و نقل بریتانیا نشان میدهد که بطور متوسط ​​روزانه ۳۱ مورد اقدام خشونت آمیز مقابل زنان و دختران گزارش شده است.
به گزارش بی بی سی، «لوئیز هیگ»، وزیر حمل و نقل این کشور گفت این ارقام وحشتناک هستند و دولت، بی امان راه آهن های دولتی را در این خصوص مورد بازخواست قرار خواهد داد.
یکی از کارشناسان امور اجتماعی می گوید: خیلی از زنان و دختران به سبب موانع زیادی که وجود دارد، قادر به گزارش جنایات ارتکابی مقابل خودشان نیستند مانند ترس از باور نکردن دیگران، عواقب تهدیدآمیز از طرف مزاحمان و بی اعتمادی نسبت به سیستم پلیسی و قضایی این کشور.
«آندریا سایمون» از مدیران اجرائی نیز می گوید: برای بیشتر زنان و دختران در بریتانیا، این ناامنی و ترس تازگی ندارد. آنها می گویند مدت بسیار طولانی است که حوادثی چون آزار و اذیت جنسی و سایر انواع تعرض ها و آزارها را در شبکه حمل و نقل بریتانیا تجربه می کنند.
وی از پلیس خواست تا برای رسیدگی به این شکایات وارد عمل شود.
پلیس حمل و نقل بریتانیا (BTP) راه آهن های انگلیس، ولز و اسکاتلند و همین طور متروی لندن، راه آهن سبک Docklands، سیستم تراموا مترو میدلند، مترو Croydon Tramlink، Tyne and Wear مترو، مترو گلاسکو و تله کابین ابری IFS را پوشش می دهد.



منبع:

1403/05/27
10:33:43
5.0 / 5
246
تگهای خبر: دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز