مردم ماه ایران، ۱۶

خیریه ای با اعتبار صدقه های ماهانه

خیریه ای با اعتبار صدقه های ماهانه سنج نیوز: شناسایی نیازمندان واقعی کار حساسی است و هر مجموعه ای روش های خاص خودرا دارد آن هم برای خیریه ای که منابع ثابتی ندارد و با صدقه های مردم اداره می شود.



خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ گاهی شناسایی افراد نیازمند کار سختی است و باید مسیرهای مختلفی را برای دسترسی به اطلاعات چنین افرادی طی کرد تا کمک ها به هدف درست و اصلی برسد.
افسانه پیمانی متولد سال ۱۳۴۵ کارشناس الهیات در شهر شاهین شهر اصفهان است و در محله پردیس زندگی می کند. در این محل که جزو بخش های کم برخوردار شاهین شهر است، کلاس قرآن دارد و در فرهنگ سرا و بسیج به عنوان مربی فعالیت می کند.
خانم پیمانی خیریه ای خانوادگی را هم از مدت ها قبل اداره می کند. این خیریه منابع درآمدی ثابتی ندارد. گاهی خانم ها صدقه های شان را بصورت ماهیانه جمع آوری می کنند یا هر نوع نذری دارند کمک هایی به این خیریه می کند. آنها برنامه ای به نام سه شنبه های مهدوی دارند که در آن برخی از افراد بانی می شوند و غذا پخته و به نیت امام زمان (عج) غذا را درب منزل نیازمندان توزیع می کنند. البته در بعضی مناسبت ها ارگان های دیگر بسته هایی را به خیریه می دهند تا میان نیازمندان تقسیم کنند.
شناسایی نیازمندان واقعی کار حساسی است و هر مجموعه ای روش های خاص خودرا دارد. بطورمثال این خیریه با مدارس و خانه های بهداشت هر محله ارتباط دارد. گروههای تحقیق هم دارد که هر کدام در قسمتی از محله فعالیت می کند. وقتی خانه بهداشت اسامی آن هایی که سو تغذیه دارند را ارائه می دهد، می کوشند در حد توان از آن خانواده حمایت کنند. چون در وضعیت امروز افراد نخستین پولی که به دست بیاورند را صرف خرید غذا می کنند و اگر کسی سو تغذیه دارد به مفهوم آنست که غذایی برای خوردن ندارد.
گاهی افراد مبتلا به سرطان یا نیازمندان دارو از طرف خانه بهداشت به آنها معرفی می گردند که در حد توان در تامین داروی آنها نیز تلاش می کنند.
فعالیت دیگر این خیریه با همکاری مدارس شکل می گیرد. آنها بازماندگان از تحصیل را شناسایی کرده و باردیگر به مدرسه برمی گردانند. گاهی این افراد مشکلاتی دارند. بطورمثال والدین آنها کم کاری کرده اند، یا پول تغذیه و کتاب و روپوش ندارند که خیریه این موارد را تامین می کند. آنها با والدین بچه ها در ارتباط هستند تا این دانش آموزان به روال معمول زندگی برگردند و در تربیت شان مشکلی پیش نیاید.



منبع:

1403/05/21
10:51:58
5.0 / 5
248
تگهای خبر: خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز