مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) اعلام كرد

آغاز فرایند تملک و راه اندازی آرامستان های جدید تهران در صورت تصویب شورای شهر

آغاز فرایند تملک و راه اندازی آرامستان های جدید تهران در صورت تصویب شورای شهر به گزارش سنج نیوز، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) از آغاز فرایند تملک و راه اندازی آرامستان های جدید در تهران در صورت تصویب شورای شهر اطلاع داد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، جواد تاجیک در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر مبنای مطالعات صورت گرفته طی دو سال قبل در بهشت زهرا و البته قبل از آن در دوره گذشته در ارتباط با محدوده های آرامستان های جدید، لایحه ای تهیه و آماده و به شورا ارسال شده است که امروز در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: در چارچوب این لایحه ۵ نقطه برای آرامستان های جدید پیشبینی شده است که این نقطه در شمال غرب، شمال شرق، جنوب شرق، جنوب غرب و جنوب پایتخت در نظر گرفته شده است.
تاجیک افزود: در صورتیکه این لایحه امروز در صحن شورای شهر تهران به تصویب برسد فرایند تملک و راه اندازی و طراحی آرامستان ها آغاز خواهد شد و حداقل تا آخر سال جاری، یک آرامستان و ظرف یک سال آینده دو آرامستان و در نهایت در ۵ نقطه اشاره شده آرامستان های جدید طراحی و راه اندازی خواهند شد.

قیمت قبر در بهشت زهرا(س) تهران بسیار پایین تر از قبر در سایر استان های پرجمعیت است
مدیر عامل سازمان بهشت زهرا در ارتباط با قیمت قبر در بهشت زهرا(س) هم تاکید کرد: در همین ارتباط هم نرخ های مصوب شورای شهر تهران اعمال و از خانواده ها دریافت می شود. همینطور باید به این نکته اشاره شود که قیمت قبر در بهشت زهرا تهران بسیار پایین تر از قبر در سایر استان های پرجمعیت است.
وی با رد هرگونه ارقام ۱۰۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیونی در بهشت زهرا(س) اظهار داشت: به هیچ عنوان این ارقام وجود ندارد چون که قیمت قبر در شورا تصویب و اجرا می شود و همانطور که گفته شد قیمت قبر در شهر تهران پایین تر از استان های پرجمعیت در کشور است.
تاجیک به واگذاری قبر به صورت مجانی به خانواده های متوفیان اشاره نمود و اضافه کرد: در ناحیه ۳ بهشت زهرا (دفن روز) یک طبقه قبر مجانی به خانواده ها داده می شود. همینطور قیمت یک طبقه قبر در نواحی قدیم بهشت زهرا هم ۵۰ میلیون تومان محاسبه می شود.
مدیر عامل سازمان بهشت زهرا با اشاره به اینکه در چارچوب دفن روز، روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ قبر به صورت مجانی در اختیار خانواده متوفیان قرار می گیرد اظهار داشت: با عنایت به ظرفیت دفن باید به این مورد اشاره نماییم که ظرفیت دفن اموات در قطعات دفن روز تا آخر سال خواهد بود و ظرفیت آن به اتمام می رسد. البته در چارچوب قطعات قدیمی هم افرادی که از گذشته قبر داشته باشند می توانند متوفیان خویش را دفن کنند.
وی تاکید کرد: روزانه میانگین ۱۸۰ متوفی در بهشت زهرا(س) پذیرش می شوند که از این تعداد حدود ۳۰ متوفی به شهرستانها و استان های مختلف اعزام می شوند.




منبع:

1403/05/02
11:12:48
5.0 / 5
6540
تگهای خبر: دریا , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز