معاون شهرسازی شهرداری تهران:

97 درصد از ساختمان های تهران کمتر از 6 طبقه هستند

97 درصد از ساختمان های تهران کمتر از 6 طبقه هستند سنج نیوز: به گزارش سنج نیوز، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تأکید بر طراحی مناسب نمای ساختمان ها خصوصاً ساختمان های بلندمرتبه اظهار داشت: 97 درصد از ساختمان های تهران کمتر از 6 طبقه هستند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا صارمی اظهار داشت: ما در تهران سالانه ۲۰ میلیون متر مربع ساخت و ساز داریم و بگفته مرکز تحقیق ساختمان متوسط سن بنا در ایران ۳۰ سال و در جهان ۱۰۰ سال است.
وی ادامه داد: اگر هزینه ساخت هر متر مربع را ۲۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، سالانه ۴۰۰هزار میلیارد تومان تولید ناخالص داخلی داریم.
صارمی اشاره کرد: باید ایمنی ساختمان را از زمان راه اندازی در نظر بگیریم؛ چونکه ساخت و ساز در این شرایط ایمن جلو می رود و صرفه جویی بسیار زیادی برای بهره برداران خواهد داشت. در گذشته حدود ۵۰ درصد سازه ها بتن و ۵۰ درصد فلز بود اما هم اکنون به سبب گرانی فلز، حدود ۸۰ درصد سازه ها به سمت بتن می رود؛ اما کیفیت این بتن چقدر است؟ این مساله نیاز به نظارت بیشتری دارد.
وی با اعلان اینکه جمعیت شهری ایران در سال ۱۳۳۵ حدود ۵ میلیون نفر و هم اکنون ۶۵ میلیون نفر است، تصریح کرد: وقوع خیلی از سوانح، اجتناب ناپذیر است و قدرت پیشگیری ما باید افزایش پیدا کند؛ با وجود لوازم گاز سوز، نفت سوز و الکتریکی و لوازم قابل اشتعال، حریق تبدیل به یکی از تهدیدات بالقوه ساختمان ها شده است.
به گزارش شهر، وی افزود: در تهران ساختمان ها به دوبخش تقسیم می شود؛ ۶ طبقه و بالاتر و کمتر از آن. بیش از ۹۷ درصد ساختمان های تهران زیر ۶ طبقه است. در این ساختمان ها راه های خروج، دوربند، عدم استفاده از درب شیشه و عدم استفاده از نمای قابل اشتعال از اولویت هاست که در نمای بالای ۶ طبقه استفاده از مصالح مقاوم در مقابل آتش سوزی و... هم باید مد نظر قرار بگیرد. ایمنی در نما در ساختمان ها بسیار اهمیت دارد. طراحی نامناسب نما سبب سرایت آتش سوزی از آن به داخل ساختمان می شود.




منبع:

1403/04/14
19:54:17
5.0 / 5
299
تگهای خبر: ایران , ایمنی , ساخت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز