رییس كمیته ایمنی شورای شهر تهران:

اختصاص بودجه بیشتر حوادث را کاهش نمی دهد

اختصاص بودجه بیشتر حوادث را کاهش نمی دهد به گزارش سنج نیوز، رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران اظهار داشت: بررسی ها نشان داده تنها اختصاص بودجه بیشتر به تجهیزات و امکانات، موجب کاهش حوادث نمی شود و باید با اجرای برنامه های درست پیشگیری، حوادث را کاهش دهیم.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با حضور در ششمین همایش آتش نشانی و خدمات ایمنی شهری اظهار داشت: با برگزاری این همایش ها شاهد ارتقای فرهنگ ایمنی هستیم و امیدواریم این برنامه ها بصورت مستمر ادامه پیدا کند تا بهره لازم را ببریم و به اهداف خود برسیم.

وی اضافه کرد: یکی از محورهای مهم، آینده نگری و حکمرانی ایمنی در شهرهاست که سیاستگذاری در این مسئله بسیار اهمیت دارد و فعالیت ها راجهت دهی می کند.

رییس کمیته ایمنی شورای شهر افزود: تعداد ایستگاه های آتش نشانی، تعداد پرسنل و خودرو های ما در پایتخت نسبت به جمعیت حتی نیویورک، استانبول، بغداد و توکیو نیز بیشتر است که این اصلا خوب نیست.

بابایی اظهار داشت: ما در سال ۱۴۰۳، پنج همت بودجه دراین زمینه هزینه می نماییم و این سیاستگذاری ما سبب شده بجای حرکت در کاهش حوادث به سمت توسعه ایستگاه برویم اما نتیجه کاهش حوادث را نداشتیم.

وی اضافه کرد: ما در دوره ششم تدوین برنامه چهارساله چهارم، در عرصه ایمنی کوشیدیم سیاستگذاری های درستی داشته باشیم. یکی از نقاط عطف ما و خاطره تلخ ما، حادثه پلاسکو بود که خسارت مادی و معنوی زیادی برای ما داشت و شوک بزرگی به همه ما وارد کرد.

رییس کمیته ایمنی شورای شهر افزود: در سال ۹۶، بودجه بیشتری به آتش نشانی اختصاص یافت؛ اما باردیگر با حادثه سینا اطهر روبه رو شدیم و باردیگر شوکی به ما وارد شد.

بابایی اظهار داشت: ما در تدوین برنامه کوشیدیم پیشگیری و اثربخشی را مدنظر قرار دهیم. در بررسی حوادث و آتش سوزی به این نتیجه رسیدیم که بیشترین تلفات جانی سالیانه حدود یک درصد رشد می کند و نشان میدهد اختصاص بودجه اثربخشی لازم را ندارد؛ بدین سبب شهرداری تهران را به کاهش حوادث الزام کردیم.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شهرداری ملزم شد با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی و آموزشی رشد حوادث را کم کند که این اتفاق تقریباً رخ داد و سالی نیم درصد حوادث کم شد.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر افزود: اولویت ما حوزه پیشگیری است و هم اکنون ۱۲۹ ساختمان بحرانی شناسایی شده در تهران به ۷۰ ساختمان کم شده و ان شاءالله تا انتهای سال به صفر می رسد.

بابایی با اشاره به این که الزام لیست سازی یکهزار ساختمان در رده بندی های مختلف خطر از دیگر سیاستگذاری های در حال انجام می باشد، اضافه کرد: جلب مشارکت شهروندان و ارتقای فرهنگ ایمنی نیز بسیار اهمیت دارد که در این جهت در حوزه تولید محتوا در فضای مجازی نیز کمبودهایی داریم که باید جبران شود.

ریئیس کمیته ایمنی شورای شهر افزود: شبکه ملی نوآوری به وجود آمد و پارک های علم و فناوری در سطح کشور ایجاد شدند اما زیر ۵ درصد این پروژه درباره ی مدیریت شهری است و قلیل به حوزه ایمنی اشاره دارند.

بابایی اظهار داشت: ۸۰ درصد تجهیزات آتش نشانی از خارج کشور وارد می شود که امیدواریم دراین زمینه نیز از ایده های شرکت های داخلی حمایت شود.




1403/04/12
19:00:49
5.0 / 5
233
تگهای خبر: آموزش , ایمنی , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز