معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها خبر داد

توزیع2000 خودروی حمل زباله در روستاها از هفته آینده

توزیع2000 خودروی حمل زباله در روستاها از هفته آینده به گزارش سنج نیوز، معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از توزیع ۲۰۰۰ خودروی مکانیزه سبک حمل زباله به دهیاری های سراسر کشور طی هفته آینده اطلاع داد.


مهیار نورعلی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات این سازمان و تاکید وزیر کشور برای حل مشکل پسماند روستاها، اظهار نمود: مهم ترین علت ضعف در جمع آوری و انتقال به مراکز دفع پسماند در روستاها، نبود خودرو بود که بدین منظور در نخستین اقدام ۲۰۰۰ وانت نیسان با قابلیت حمل و تخلیه زباله تهیه و در اختیار دهیاری های کشور قرار خواهد گرفت.
وی افزود: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به منظور عرضه خدمات بهتر دهیاری ها به روستاییان در گذشته هم با اهدای ماشین آلات، از دهیاری ها حمایت می کرد؛ اما متاسفانه از سال ۱۳۹۲ این امکان وجود نداشته است؛ ولی با لطف خداوند و تاکید وزیر کشور و پیگیری های مجدانه رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور این اتفاق امسال رقم خورد.
نورعلی اظهار نمود: از جانب مرکز مدیریت پسماند شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، تمام کشور به ۳۰۰ منطقه تقسیم بندی شده است که بر مبنای وسعت، جمعیت و تعداد دهیاری ها این تعداد خودرو از فردا شنبه توزیع خواهد شد و پیشبینی شده است با این اقدام حدود ۹۵ درصد مشکل حمل پسماند در روستاها حل شود.

بکارگیری نیروهای وظیفه در پایگاه های آتش نشانی روستایی

استقرار ۹۳۸ دستگاه خودروی آتش نشانی در دهیاری ها
معاون امور دهیاری ها در ادامه همینطور بر ضرورت تجهیز دهیاری ها به امکانات لازم برای رفاه و آسایش روستاییان تاکید کرد و اضافه کرد: هم اکنون ۹۳۸ دستگاه خودروی آتش نشانی در دهیاری ها مستقر هستند که بهسازی و توسعه ناوگان خدماتی و ایمنی از اولویت های این مجموعه است.
نورعلی اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده، پارسال و بعد از دو سال وقفه، مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه های آتش نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد؛ به صورتی که حدود ۳۵۰ نفر از دارندگان مدرک کارشناسی به بالا بعد از طی دوره های آموزش بعنوان آتش نشان در دهیاری ها فعالیت خواهند کرد.




منبع:

1403/04/08
14:30:44
5.0 / 5
230
تگهای خبر: آموزش , ایمنی , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز