رئیس كمیته سلامت شورای شهر تهران تأكید كرد

ضرورت توجه دولت آینده به سلامت تهرانی ها و حضور یک زن در کابینه

ضرورت توجه دولت آینده به سلامت تهرانی ها و حضور یک زن در کابینه به گزارش سنج نیوز، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از دولت آینده خواست که به مساله ارتقاء سرانه سلامت تهرانی ها توجه کند.


سوده نجفی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری که در پی شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان مقرر است در هشتم تیر برگزار شود، برای نخستین بار شروع به کار دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی را با دولت چهاردهم تقریباً همزمان کرده است که می توان از این فرصت با افزایش مشارکت و آگاهی مردم به خوبی برای هماهنگی دولت و مجلس بهره برد.
وی با اعلان اینکه شرکت در انتخابات حق همه شهروندان و ملت شریف ایران است تا رییس جمهور و فرد اصلح را برای خدمت و قرار گرفتن در ریاست قوه مجریه انتخاب کنند، اظهار داشت: اساسا قهر با صندوق های رأی راهگشا نیست و نباید تحت تاثیر فضاسازی های مخرب قرار گرفت و همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات خود به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تاکید نمودند، نباید در روزهای تبلیغات شاهد تخریب ها، تهمت ها و لجن پراکنی ها باشیم که این امر سبب بدبینی نسبت به انتخابات و عدم شرکت در انتخابات و کاهش مشارکت می شود و دشمنان بدنبال آن هستند.
عضو شورای شهر تهران با اعلان اینکه ایام تبلیغات انتخاباتی فرصت مناسبی است که نامزدها برنامه ها و کارنامه خودرا برای انتخاب مناسب از طرف مردم عرضه کنند، اظهار داشت: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در این ایام برنامه های متنوعی برای نامزدها داشته و دارد که می تواند به افزایش مشارکت و انتخاب اصلح کمک نماید.
رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مسائل مدیریت شهری اظهار داشت: از رییس جمهور جدید انتظار می رود تا نسبت به همکاری با مدیریت شهری تهران توجه لازم را داشته باشد. تهران شهر ملی و پایتخت کشور است که قاعدتاً مسائل و موضوعات آن نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاهها خصوصاً دولت می باشند و یکی از مواردی که باید رییس جمهور آینده نسبت به آن در شهر تهران توجه داشته باشد، موضوع سرانه سلامت شهر تهران است که متأسفانه تعدادی از مناطق شهر تهران سرانه سلامت پایینی حتی نسبت به تعدادی از شهرها و مناطق محروم کشور دارند.
نجفی با مسئله محیط زیست نیز اشاره نمود و اظهار داشت: آلودگی هوا یکی از معضلات شهر تهران است که در این جهت باید اقدامات محیط زیستی مناسبی همچون کاشت درخت و افزایش کمربند سبز شهر تهران باشیم. البته این اقدام فقط یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا می باشد و باید با بهره گیری از نقطه نظرات علمی و دانشگاهی راهکاری مناسب جهت کاهش آلودگی هوا همچون استفاده از سوخت مناسب برای خودرو ها ارائه شود.
وی اظهار داشت: آلودگی هوا ارتباط مستقیمی با ترافیک در سطح شهر دارد که اگر بتوان ناوگان حمل و نقل عمومی را به میزان مناسب افزایش داد، اساسا این مساله می تواند تاثیر مستقیمی در حل این دو معضل شهر تهران داشته باشند. شورای ششم بر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید ویژه ای دارد و اعتبارات خوبی در بودجه سالانه شهرداری به این امر مختص کرده است که این انتظار از دولت چهاردهم می رود که نسبت به انجام تعهدات قانونی و اختصاص سهم دولت به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اهتمام ویژه و جدی داشته باشد.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت حضور زنان در حوزه های تصمیم گیری، اظهار داشت: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور که نقش مهم و اساسی در جامعه دارند حق قانونی آنهاست که در حوزه های تصمیم گیری و تصمیم سازی مشارکت فعال داشته باشند. مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود به این مساله تاکید داشتند و با تاکید و اشاره رهبری به این مسئله این انتظار از رییس جمهور چهاردهم از طرف جامعه زنان وجود دارد تا حضور یک وزیر زن را در کابینه شاهد باشیم.



1403/03/28
12:54:28
5.0 / 5
340
تگهای خبر: ایران , تبلیغات , حمل و نقل عمومی , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز