معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران پاسخ داد

تکلیف پروژه راه اندازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت با تغییر دولت چه می شود؟

تکلیف پروژه راه اندازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت با تغییر دولت چه می شود؟ به گزارش سنج نیوز، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اظهار داشت: قانون جهش مسکن و قانون جامع مسکن مصوب سال 1400 مجلس شورای اسلامی، سیاست های اساسی را مشخص می کند و هر دولتی بیاید، باید ذیل قانون جهش مسکن حرکت نماید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، پیرامون ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن پایتخت با رویکرد نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد اظهار داشت: شهادت رییس جمهور و تغییرات احتمالی در دولت بعدی، خللی در ساخت ۲۰۰هزار واحد مسکن وارد نخواهد کرد. در هیچ قسمت این پروژه مناسبات آن با دولت تعریف نشده است. همه الزامات آن در مدیریت شهری تعریف شده است و طبق مراحل و قوانین شهرداری تهران در حال انجام می باشد.
وی ادامه داد: از طرفی دولت ها، خودشان راهبرد و سیاست ها را مشخص نمی کنند، بلکه طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی عمل می کنند. قانون جهش مسکن و قانون جامع مسکن مصوب سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی، سیاست های اساسی را مشخص می کند و هر دولتی بیاید، باید ذیل قانون جهش مسکن حرکت نماید.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اظهار داشت: اگر هم زمانی دولت بخواهد الزامات خودرا تغییر دهد، راهکارهای ما متکی به بخش خصوصی است و امسال هم با تدبیر مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید با مشارکت بخش خصوصی نام گذاری شده است. ۹۰ درصد جهش تولید با بخش مسکن و ۱۰ درصد هم با بخش های دیگر است.
بنابر اعلام سایت شهر، وی با اشاره به این که شهرداری تهران امسال سیاست های راهبردی مقام معظم رهبری که ذیل شعار سال تدوین شده را سرلوحه کار قرار داده، اظهار داشت: صفر تا صد این پروژه توسط نیروهای داخلی به انجام می رسد و هیچ بخش چینی شامل سرمایه گذار، مهندس و... در پروژه ساخت ۲۰۰هزار واحد مسکن همکاری ندارد.



1403/03/26
10:35:50
5.0 / 5
220
تگهای خبر: ساخت , سیاست , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز