طبق شهادتی جدید؛
سهم اپل از درآمد تبلیغاتی موتورجستجوی گوگل فاش شد
به گزارش سنج نیوز، طبق شهادتی جدید هنگامیکه کاربری با استفاده از مرورگر سافاری اپل جستجویی در گوگل انجام دهد، این شرکت ۳۶درصد از کل درآمد تبلیغاتی به دست آمده را به اپل می پردازد.
به گزارش سنج نیوز به نقل از انگجت، کوین مورفی پروفسور اقتصاد دانشگاه شیکاگو طی شهادت در پرونده شکایت آنتی تراست وزارت دادگستری آمریکایی از گوگل، این رقم را بیان کرد که البته قرار بود محرمانه باقی بماند. رقم ذکر شده اطلاعات بیشتری در رابطه با رابطه بین دو شرکت بزرگ فناوری جهان را فاش می کند که طی چند سال گذشته تحت بررسی های دقیق قرار گرفته اند. وزارت دادگستری آمریکا گوگل را به استفاده از منابع عظیم خود برای سلطه بر بازار متهم کرده است. در واقع گوگل متهم شده با پرداخت مبالغی کلان به شرکت هایی مانند اپل که دستگاههای آن(آیفون، آی پد و مک) در سراسر دنیا میلیاردها کاربر دارد، تلاش کرده موتور جستجوی پیش فرض مرورگر سافاری شود. در سال ۲۰۲۱ میلادی گوگل حدود ۱۸ میلیارد دلار به اپل پرداخت کرد تا موتور جستجوی پیش فرض سافاری باشد. هفته گذشته اپل و گوگل نسبت به علنی شدن جزئیات توافقشان اعتراض کردند. گوگل اعلام نمود علنی کردن جزئیات بیشتر به صورت غیرقابل قبولی موقعیت گوگل را در ارتباط با رقبا و همینطور همتایانش تضعیف می کند. با این وجود هنوز معلوم نیست گوگل چه میزان درآمد تبلیغاتی از سافاری داشته اما میتوان با اطمینان ادعا کرد ۳۶ درصد این رقم احیانا بالغ بر چند میلیارد دلار می شود. در سال ۲۰۲۲ میلادی کل درآمد گوگل ۲۷۹.۸ میلیارد دلار بود که بخش اعظم آن از طریق تبلیغات آنلاین به دست آمده بود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب