8 نکته مهم برای خرید پارتیشن اداری

8 نکته مهم برای خرید پارتیشن اداری سنج نیوز: پارتیشن‌های اداری یک راه‌حل ساده و همه کاره برای ایجاد فضای مجزا در محیط‌های کاری هستند. برای استفاده بهینه از فضا، کاهش زمان ساخت اتاقک‌های کوچک و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید چنین پارتیشن‌هایی را ایجاد کنید.


پارتیشن‌های اداری یک راه‌حل ساده و همه کاره برای ایجاد فضای مجزا در محیط‌های کاری هستند. برای استفاده بهینه از فضا، کاهش زمان ساخت اتاقک‌های کوچک و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید چنین پارتیشن‌هایی را ایجاد کنید. البته انتخاب پارتیشن هم اهمیت زیادی دارد. ضخامت و یا نوع پارتیشن که می‌تواند چوبی، شیشه‌ای یا PVC باشد، از معیارهای مهم برای پارتیشن بندی محیط‌های اداری است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این رابطه با شما صحبت کنیم.

در زمان خرید پارتیشن اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید پارتیشن‌های اداری باید به چند نکته مهم دقت داشته باشید که عبارتند از اندازه، متریال، شکل و سبک آن. برخی از مهم‌ترین معیارهای خرید این پانل‌ها برای پارتیشن‌بندی اداری عبارتند از:

1.کاهش سر و صدا در محیط

اگر هدف شما از خرید پارتیشن‌های اداری کاهش سر و صدا در محیط است، باید از پارتیشن‌های دوجداره استفاده کنید. پارتیشن اداری دیکاسازه به دلیل ضخامت بالای شیشه‌ها می‌تواند تا حد زیادی از ورود سر و صدا به اتاق‌های ساخته شده جلوگیری کند. ناگفته نماند که اندازه شکل و حتی متریال پارتیشن هم می‌تواند بر جلوگیری از ورود سر و صدا به داخل دفتر هم موثر باشد. اگر در کنار پارتیشن از پرده‌های آکوستیک استفاده کنید، خاصیت عایق صدا بودن آن بیشتر می‌شود.

پارتیشن‌های شیشه‌ای از جنس پلی‌کربنات یا دوجداره خاصیت انتقال صدا را ندارند و اگر قرار است اتاقک ایجاد شده مانع از خروج صدا شود، استفاده از این پارتیشن‌ها را پیشنهاد می‌دهیم.

از دیگر مواردی که برای کاهش سر و صدا در محیط باید به آن دقت داشته باشید، ارتفاع پارتیشن است که توانایی زیادی در کنترل صدا دارد. اگر پارتیشن به سقف بچسبد و فاصله‌ای بین دیوار و سقف نباشد، راهی برای عبور صدا باقی نمی‌ماند.

2.قابلیت سفارشی سازی پارتیشن اداری

اینکه بتوانید مطابق با دفتر و محل کار خودتان پارتیشن‌ها را سفارشی سازی کنید، یک عامل مهم قبل از انتخاب این محصولات است. پارتیشن‌های شیشه‌ای ممکن است از نظر بصری جذابیت بیشتری داشته باشند و در عین حال بتوانید آن‌ها را مطابق با سبک و سیاق دلخواه خود، به صورت مات یا شفاف انتخاب کنید. برخی از محصولات موجود در بازار به شکل متحرک هستند که فقط یک دیوار کوتاه ایجاد می‌کنند تا بتوانید از فضای ایجاد شده برای کارهای کم اهمیت‌تر استفاده کنید.

برخی از پارتیشن‌ها با مواد سبک تهیه می‌شود که برای هر محیط اداری قابل استفاده هستند. پانل‌های شیشه‌ای از جمله جدیدترین نوع پارتیشن در بازار هستند که از آن‌ها می‌توانید برای هر محیطی استفاده کنید. ضمن اینکه نوع پارتیشن به دو صورت مات و شفاف تولید می‌شوند که حتی برای فضاهایی که به حفظ حریم خصوصی نیاز دارند، مناسبند.

3.نحوه طراحی دفتر و محل کار

انتخاب رنگ و طرح دو عامل مهم در انتخاب پارتیشن‌های اداری است. این پارتیشن‌ها قرار است تا سال‌ها در محل کار استفاده شود و بنابراین باید به زیبایی و ظاهر آن‌ها اهمیت زیادی دهید. در حقیقت رنگ را باید به عنوان عامل اصلی در انتخاب پارتیشن اداری به حساب بیاورید. به طوری که می‌‌تواند روی آرامش کارکنان نیز تاثیر زیادی داشته باشد و به ایجاد سبک خاص در محیط کار کمک کند.

طبق گفته محققان، استفاده از رنگ‌های خاص می‌تواند بر روحیه کارکنان تاثیر داشته باشد و حتی بهره‌وری آن‌ها را افزایش دهد. در بیشتر محیط‌های کاری برای استفاده از پارتیشن اداری از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود؛ زیرا نه تنها ظاهر شیک‌تری را ایجاد می‌کند، بلکه قابلیت هماهنگ شدن با هر رنگی را نیز دارد. ایجاد آرامش در محیط، جلوگیری از حواس‌پرتی و تمرکز ذهنی از جمله مزیت‌های استفاده از رنگ‌های خنثی در محیط کار است. همچنین اگر می‌خواهید کارکنان دفتر کار شما پرانرژی‌تر باشند، می‌توانید برای آن‌ها از رنگ‌های شاد استفاده کنید.

4.درنظر گرفتن نیاز خود از پارتیشن

قبل از خرید پارتیشن اداری باید از خود بپرسید این پانل‌ها برای چه کاری نصب می‌شوند و چه هدفی را دنبال می‌کنید؟ اگر می‌خواهید فضای مجزایی را ایجاد کنید که گاهی به آن نیاز دارید، از پارتیشن‌های متحرک استفاده کنید که به راحتی قابل حمل هستند و می‌توانید آن‌ها را به هر جایی با خود ببرید.

اگر در محل کار خود به برگزاری جلسات خصوصی نیاز دارید، باید از پارتیشن‌هایی استفاده کنید که از کف تا سقف ساختمان را تحت پوشش قرار دهد. همچنین باید به نحوی از این پارتیشن‌ها استفاده شود که گویی یک اتاق کاملا خصوصی ایجاد کرده‌اید. پانل‌های پارتیشن می‌تواند یک راه حل دائمی برای درست کردن اتاق جلسات باشد.

برای مثال می‌توان به داروخانه‌ها اشاره کرد که برای درست کردن اتاق مشاوره (براساس آیین‌نامه جدید سازمان غذا و دارو) به فضای مجزا نیاز دارند. برای این قسمت می‌توان از پارتیشن‌های اداری استفاده و یک اتاق مجزا برای ارائه مشاوره به بیماران ایجاد کرد.

5.آیا قابل حمل بودن پارتیشن برایتان مهم است؟

اگر محل کارتان مدام تغییر می‌کند، نصب پارتیشن‌هایی که به صورت دائم یا نیمه دائم در محیط کار هستند، کار مقرون به صرفه‌ای نیست. به طوری که بعد از مدتی مجبورید دوباره پانل‌ها را بردارید و به ساختمان دیگری نقل مکان کنید. در این مواقع باید به جای پارتیشن‌های ثابت و با وزن سنگین از پارتیشن‌های متحرک و قابل حمل استفاده کنید. این پارتیشن‌ها نیز می‌توانند به راحتی فضا را تقسیم کنند و برای کارهای اداری استفاده شوند.

پارتیشن‌های ثابت از قسمت کف تا سقف را می‌پوشانند و قسمت باز در آن‌ها وجود ندارد. اما در نوع متحرک قسمت زیادی از فضا همچنان باز است. البته ناگفته نماند که پارتیشن‌های متحرک قابلیت جلوگیری از ورود و خروج صدا را ندارند و نمی‌توان حریم خصوصی را با این پارتیشن‌ها حفظ کرد.

نصب و حمل و نقل آسان از دیگر مزیت‌های پارتیشن‌های اداری متحرک است. برخی از این محصولات دارای چرخ هستند و با استفاده از مواد سبک (پلاستیک) تولید می‌شوند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را جابجا کنید.

6.خرید پارتیشن اداری براساس توان مالی

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید پارتیشن اداری توجه به توان مالی و بودجه در دسترس است. پارتیشن‌های قابل حمل نسبت به نوع ثابت ارزان‌تر هستند و اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید این محصولات پرداخت کنید، بهتر است به سراغ نوع متحرک بروید. اگر محیط کار شما بزرگ است و برند تجاری‌تان محبوبیت و شهرت زیادی دارد، هرگز از محصولات ارزان قیمت استفاده نکنید و به سراغ پارتیشن‌های شیک بروید. محصولات شیشه‌ای شفاف و بدون فریم می‌توانند انتخابی فوق‌العاده برای چنین محیط‌های کاری باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع پارتیشن اداری، این صفحه از سایت دیکا سازه را مطالعه کنید. اطلاعات کاملی در این بخش ارائه شده که می‌تواند در تصمیم‌گیری بهتر به شما کمک کند.

7.نوع پارتیشن را انتخاب کنید.

از دیگر نکات مهم برای تهیه پارتیشن اداری توجه به نوع این محصولات است که خوشبختانه موارد زیادی در بازار وجود دارد. پارتیشن‌های اداری می‌توانند از جنس چوب، فلز، شیشه یا حتی PVC باشند. متحرک، ثابت یا نیمه ثابت بودن از دیگر انواع پارتیشن است که می‌توانید در زمان خرید این محصولات به آن توجه داشته باشید.

8.ضخامت پارتیشن

از نکات مهم برای خرید این محصولات توجه به ضخامت پانل‌هاست. قطعا این مورد نه تنها در حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از ورود سر و صدا تاثیر دارد، بلکه به عنوان یک عامل مهم در بررسی استحکام پارتیشن نیز محسوب می‌شود. به هر اندازه که یک پانل ضخامت بیشتری داشته باشد، با قاطعیت می‌توان گفت که آن محصول در برابر ضربه مقاوم‌تر است. البته این محصولات وزن بیشتری هم دارند که جابجایی آن‌ها را دشوار می‌کند.

جمع بندی

در این مطلب 8 نکته مهم را مطرح کردیم که توجه به آن‌ها در زمان خرید پارتیشن اداری به شما کمک می‌کند تا از نتیجه نهایی رضایت بیشتری داشته باشید. با این حال به یاد داشته باشید که مشورت با متخصصان این حوزه و دریافت خدمات مشاوره پیش از نصب و اجرای پارتیشن از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

1401/10/12
22:13:11
5.0 / 5
558
تگهای خبر: رپورتاژ , خدمات , متخصص , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز